THY’de bilet almada sorunlar yaşanıyor: Açıklama yapıldı
2 mins read

THY’de bilet almada sorunlar yaşanıyor: Açıklama yapıldı

Türk Hava Yolları’nın, bilgi sistemlerinde yaşanan sorunlar nedeniyle biletleme ve rezervasyon işlemlerinde aksamalar yaşanıyor.

Konuyla ilgili olarak X üzerinden açıklama yapan THY Basın Müşaviri Yahya Üstün, “Bilgi sistemlerinde yaşanan sorunlar nedeniyle biletleme ve rezervasyon işlemlerinde aksamalar yaşanmaktadır. Sorunun giderilmesi ve yolcularımızın mağdur olmaması adına gerekli çalışmalar yapılmaktadır.Söz konusu aksaklık için özür dileriz.En kısa sürede sizlere bilgi vereceğiz.” dedi.

YAHYA ÜSTÜN’DEN YENİ AÇIKLAMA

Yahya Üstün yaptığı yeni açıklamasında sorunun yazılım kaynaklı olduğunu söyleyerek şu ifadeleri kullandı.

“Dünyada havacılık da dahil farklı sektörden birçok şirketi etkileyen yazılım kaynaklı bir problem yaşandığı tespit edilmiştir. Kısmi olarak etkilenen operasyonlarımızdaki bu sorunun giderilmesi için gerekli aksiyonlar alınmaktadır. Operasyonlarımız kademeli olarak normal seyrine dönmektedir. Yaşanan aksaklıktan dolayı siz değerli misafirlerimizden özür dileriz.”

SORUN MİCROSOFT KAYNAKLI MI?

Sorunun dünya genelinde Microsoft 365 yazılımında yaşanan sorunlardan ötürü kaynaklandığı belirtiliyor.

Microsoft 365 Status tarafından yapılan açıklamada, “Kullanıcıların çeşitli Microsoft 365 uygulama ve hizmetlerine erişimini etkileyen bir sorunu araştırıyoruz” denildi.

Microsoft’tan yapılan son açıklamada sorunun hafiflediği ifade edildi.

KÜRESEL HAVA YOLU ŞİRKETLERİ DE ETKİLENİYOR

Gelen haberler sorunun CrowdStrike isimli siber güvenlik yazılımının Microsoft 365 yazılımında yol açtığı sorunlardan kaynaklandığını gösteriyor.

Sorunu sadece havacılık sektörü yaşamıyor. Medya ve hastane gibi sektörleri de etkiliyor.

Sidney, Berlin ve İspanya’daki havalimanları yolcuları olası aksamalara karşı uyardı ve sorunu çözmek için çalıştıklarını söyledi.

(EKONOMİ SERVİSİ)

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir